-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:48901 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

آيه نُسَارِعُ لَهُمْ فِي الْخَيْرَ َت;(مؤمنون،56) را تفسير فرماييد. (موارد كاربرد اين آيه در زندگي عادي ما چيست؟)

آيه ياد شده و آية پيش از آن: أَيَحْسَبُونَ أَنَّمَا نُمِدُّهُم بِهِي مِن مَّالٍ وَ بَنِين # نُسَارِعُ لَهُمْ فِي الْخَيْرَ َتِ بَل لآيَشْعُرُونَ ;(مؤمنون،55ـ56) آنها گمان ميكنند اموال و فرزنداني كه به آنان دادهايم براي اين است كه درهاي خيرات را به روي آنها بگشاييم؟! ]چنين نيست[ بلكه آنها نميفهمند.

روي سخن در اين آيات با احزاب و گروههاي لجوج و متعصب و خودخواه است كه به پندار خويش به خدا با دادن مال و فرزند به آنها (آنچه در دنيا ماية آبرومندي و اعتبار بشمار ميرود الْمَالُ وَ الْبَنُونَ زِينَةُ الْحَيَوَةِ الدُّنْيَا(كهف،46) درهاي خير و بركت و رحمت را بر آنها گشوده و آنها را بهرهمند گردانيده است، در حالي كه چنين نيست، بلكه مال و فرزند فتنه و امتحاني است كه براي آنها طراحي شده است (تغابن،15); چرا كه آنان براي برآوردن نيازهاي مادي ودنيوي خويش از هر راهي وارد ميشوند و بار خويش را سنگينتر و سقوط خود را در شهوات دنيايي سرعت ميبخشند.(ر.ك: تفسير نمونه، آيت اللّه مكارم شيرازي و ديگران، ج 14، ص 262ـ263، دارالكتب الاسلامية.)

از سوي ديگر با انجام ندادن وظايف پدري و مادري خويش و تربيت نادرست فرزندان، پروندة سياه خويش را پس از مرگ باز ميگذارند تا آثار سوء اعمال فرزندان كه در ساية آنان بزرگ شدهاند، به آنان نيز برسد.

به ديگر سخن، مال و فرزند در صورتي كه با آنها در چهارچوب خواست و برنامههاي كلي شريعت الهي عمل شود و حق آنها ادا گردد، موجبات برخورداري از فضل و كرم خدا و فيوضات او در دنيا و آخرت را فراهم ميكند، و بر عكس، اگر حق آنها ادا نگردد، آن دو جز فتنه و بلا و گرفتاري چيز ديگري نخواهند بود.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.